מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » האפשרות לעקל פיצויי פיטורים
מגזין עבודה

האפשרות לעקל פיצויי פיטורים

על פי חוק בישראל, ישנה זכות פיננסית – סוציאלית לעובד שמעסיקו פיטר אותו – הוא יהיה זכאי לקבל פיצויי פיטורין. ישנם מקרים בהם המשכורת של עובד מעוקלת כמו למשל מקרי חובה לגורמים שונים. האם ניתן לעקל גם את כספי פיצויי הפיטורין?
  • מערכת האתר
  • |
  • 21/1/2014
  • |
  • 17:10
  • |
  • 2089 צפיות

מסיבות שונות, יתכן שעובדים יאלצו להתמודד עם בעיות חובה כספית לגורמים שונים, וההוצאה לפועל תפתח כנגדם תיק, אשר משמעותו בין היתר גם עיקול משכורתו, כחלק מהטלת עיקול על כלל הנכסים של העובד – לרבות על כספי פיצויי הפיטורין שנצברו לטובתו בקרנות השונות ובקופות. על פי חוק, אין אפשרות להטיל עיקול על כספי פיצויי פיטורין, בין אם למעביד ישנן חובות או לעובד עצמו. יחד עם זאת, פעמים רבות קיימת בעיה של חוסר מודעות להוראות החוק.

סעיף 26 לחוק פיצויי הפיטורין
סעיף 26 לחוק פיצויי הפיטורין מדבר על כספים ששולמו לקופת גמל, הופקדו לפי בסעיף 20-21, סכומים ששולמו במקום פיצויי הפיטורין בסעיף 14 או שהופרשו לקופת גמל – קצבה. אותם הכספים אינם ניתנים להעברה, לעיקול או לשעבוד, אלא אם נסיבות פיטורי העובד אינן מזכות אותו לפיצויי פיטורין – וישנן החרגות לכך שרצוי להתייעץ לגביהן עם עורך דין דיני עבודה. 
עיקול פיצויים, האומנם?

ומה אם עיקול כספים אלו הוא כלפי המעסיק?
נשאלת השאלה אם סעיף 26 לחוק מגן על הכספים של העובדים לצורך פיצויי פיטורין מפני הנושים של המעסיק גם במקרה שבו המעסיק חייב כספים – פושט את הרגל לצורך העניין. יש לציין, כי כספים אלו אינם ניתנים לעיקול ונותרים זכותו של העובד. 

מתי ניתן לעקל את כספי הפיטורין?
 על פי פסקי דין קודמים, חלה הגנה על כספי פיצויי הפיטורין כל עוד הם מצויים בידי המעביד, אולם אם אלו בידי העובד – ניתן לעקל אותם – ואינם מוגנים על פי סעיף 26, בעוד ששכרו של העובד זוכה להגנה חלקית כל שהיא. 

הגשת התנגדות למימוש העיקול
עובד אשר הוגשה כנגדו בקשה לעיקול בגין כספים שבקופת הגמל שלו לצורך פיצויי פיטורין או קצבה אולם מועד הזכאות לכספים אלו טרם הגיע, זכאי להגיש התנגדות למימוש העיקול לצורך הוצאה לפועל. אילו כספי הפיצויים עוקלו בניגוד לאמור בסעיף 26 בחוק פיצויי הפיטורין, עומדת לרשות העובד הזכות לתבוע תביעה נזיקית את הגורם שעיקל את כספי הקצבה או את כספי הפיצויים, שכן אינם בידו ומועד הזכאות למשיכתם טרם הגיע. 


עורכי דין לסיום יחסי עובד-מעביד
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לסיום יחסי עובד-מעביד. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא האפשרות לעקל פיצויי פיטורים
סגור