מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » חישוב פיצויי פיטורים
מגזין עבודה

חישוב פיצויי פיטורים

אחת מן התקנות החשובות ביותר במסגרת דיני עבודה הינה פיצויי הפיטורים. מדובר בפיצוייים שכשמם כן הם- יש אליהם זכאות מבחינת מי שפוטר. יחד עם זאת על גובה דמי הפיצויים יש ויכוח וכאשר אין המעסיק שהעבודה הסתיימה אצלו משלם אותם כחוק, ניתן לתבוע אותם בעבור כך.
  • מערכת האתר
  • |
  • 20/1/2014
  • |
  • 16:00
  • |
  • 2578 צפיות

מדובר בהחזר כספי שעל עובד לקבל לאחר שנת עבודה ויותר ע"י המעסיק והתקנות משתנות בעניינו כל העת. לכן, אם אתם חושדים כי דמי הפיצויים לא שולמו במלואם כי לא הגיעו אליכם מלוא זכויותיכם הכספיות כמפוטרים, מומלץ מאוד להוועץ עם עורך דין לדיני עבודה בנושא זה. גם למעסיקים אגב מומלץ להחזיק עורך דין מומחה בענייני דיני עבודה בכדי שלא למצוא עצמם נתבעים ע"י עובדים לשעבר בגין אי תשלום כל מה שמגיע להם לאחר הפיטורים.

כצד מתבצע החישוב של פיצויי הפיטורין?
כעקרון פיצויי הפיטורים מתבססים על תשלום חודשי במשרה במכפלה בשנים שאדם עבד אצל מעסיקו באופן רציף או בחלקי שנה שאדם עבד באופן רציף אצל אותו מעסיק. כך למשל א אדם עבד שנה וחצי בשכר חודשי של 5000 ₪ הרי שהפיצויים המגיעים לו יעמדו על 5000*1.5 שנות עבודה= 7500 ₪. אל השכר החודשי לא מוספים דמי נסיעות בחישוב אך כן נוספים סעיפים כמו וותק, תוספת לפי מדד המחירים והריבית לצרכן וכן תוספות בגין ילדים ונישואין. 
כמה פיצויים מגיעים לי?

מה לא ייכלל בדמי הפיטורין?
בדמי הפיטורין לא יכללו תוספות כמו דמי הבראה, דמי נסיעות, בונוסים, משכורת 13, דמי החזר על הוצאות רכב, שעות נוספות, תשלומי אש"ל וכולי. את התקנות המלאות בנושא תוכלו למצוא באמצעות עורך דין המומחה בדינים אלו.

כאשר יש שינוי באופי המשרה
מה קורה למשל כלפי עובד שהתחיל עבודתו במשרה מלאה בשכר מסויים למספר חודשים מסויים ואז הוריד את אופי העבודה לחצי משרה והשתכר פחות? במקרה הזה הפיצויים יחשובו לפי תקופות השכר היחסיות. קרי, אדם שהרוויח במשך 10 שנים 5000 ₪ ואז במשך עוד 3 שנים 2000 ₪ יקבל בסה"כ: 50,000+ 6000= 56,000 ₪ דמי פיצויים בסך הכל. 


עורכי דין לסיום יחסי עובד-מעביד
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לסיום יחסי עובד-מעביד. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חישוב פיצויי פיטורים
סגור