מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » המדריך הקצר למעסיק עוזרת בית
מגזין עבודה

המדריך הקצר למעסיק עוזרת בית

רבים אינם מודעים לכך, אך העסקת עוזרת בית, בניגוד לימים עברו, הוא היום מקצוע ותחום העסקה המעוגן בחוק ומחייב תשלום לא רק עבור עצם העבודה עצמה, אלא כיחסי עובד- מעביד מלאים כולל זכאות לימי חופשה ואף דמי בריאות וביטוח לאומי.
  • מערכת האתר
  • |
  • 20/1/2014
  • |
  • 16:09
  • |
  • 2433 צפיות

למרות שעוזרת בית נחשבת כיום לעובדת לכל דבר ואתם נחשבים המעסיקים, רבים חושבים כי אם יסכמו מראש עם העוזרת על תשלום בעבור עבודתה פלוס נסיעות יהיה זה מספיק. אולם אין ספור תביעות כנגד בעלי בית שהעסיקו עוזרות לא שילמו להן מגלה כי אין בהסכם הזה ממש וכי בית הדין לעבודה במרבית המקרים יגזור את הדין כנגד המעסיקים ולא כנגד העוזרת. 

זכאות לחופשה ונסיעות
כפי כל עובד זכאי לקבל החזר נסיעות וזכאות לחופשה אשר נמדדת בדמי חופשה המשולמים לו, כך גם במקרה של עוזרות בית. הן זכאיות להחזר נסיעות לפי נסיעה באוטובוס כאשר גובה ההחזר ליום המקסימלי יעמוד על סביבות ה-25 ₪, תקנה שמשתנה מזמן לזמן לפי מחירי התחבורה הציבורית  כמובן.  כמו כן, זכאית העוזרת גם לחופשה שבועית של לפחות יום בשבוע וכן לדמי חופשה שנקבעים לפי רצף העבודה היומי של העוזרת (המקובל בחוק הוא למדוד זאת לפי 75 ימי עבודה רצופים).
מידע למעסיקי עובדי בית

הפרשות לביטוח לאומי ולביטוח פנסיוני
נשמע הזוי משהו, אך כמעסיקים של עוזרת בית אתם מחוייבים גם להפריש עבורה דמי ביטוח לאומי וכן דמי ביטוח פנסיוני. יש להצהיר בפני הביטוח הלאומי על העסקת עוזרת בית שכן הדבר מבטח את בעל הבית מפני תאונות בעת עבודת ניקיון הבית. לאחר הדיווח מתקבלים שוברי תשלום שהם בשיעור 7.25% משכר העובדת בכל רבעון. בנוסף נדרשת הפרשה של דמי פנסיה כאשר תלוי האם יש לה קרן פנסיה שפתוחה כבר או בכפוף לפתיחת קרן חדשה. בכל מקרה גם העובדת משתתפת בדמי הפרשה אלו לפנסיה.

חשוב להקפיד על התשלומים הללו
יש לזכור כי תשלום כל הזכויות הללו מעוגן בדיני עבודה  נוקשים. אם עוזרת בית תגיש כנגד מעסיקיה תביעה על אי תשלום של איחד מזכויותיה כעובדת סביר להניח כי היא תנצח בתביעה הזו ללא בעיה. לכן, הקפידו לשלם מה שנדרש ומגיע בעבור עבודתה הקשה של עוזרת הבית הזו. 


עורכי דין לייצוג מעסיקים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לייצוג מעסיקים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא המדריך הקצר למעסיק עוזרת בית
סגור