מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » חישוב פיצויי הלנת שכר
מגזין עבודה

חישוב פיצויי הלנת שכר

פיצויי הלנת השכר מחושבים על פי חוק הגנת השכר משנת 1958 ותיקונים שונים שנעשו על גבו. תיקונים אלו משנים בכל פעם את פני התמונה המשפטית בתביעות הלנת שכר, ולכן יש להתייעץ עם עורך דין דיני עבודה בטרם הגשת התביעה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 21/1/2014
  • |
  • 16:22
  • |
  • 2884 צפיות

הלנת שכר על פי החוק הישראלי – משמעה איחור ממועד תשלום השכר המקובל עבור עובדים בשכר חודשי. מועד זה הוא לרוב היום התשיעי לחודש העוקב לתקופת העבודה של השכיר. הלנת שכר נפרשת על כלל שכרו של עובד או על חלקו בלבד, בין אם זה הולם לעובד אחד ובין אם לכלל העובדים גם – יחד.

חישוב תוספת לשכר שהולן
שיעור פיצויים משום הלנת שכר יקבע על פי סעיף 17 לחוק הגנת השכר משנת 1958ביחד עם "ריבית קלה": בעד השבוע הראשון שלאחר מועד תשלום שכר העבודה ישולם שכר של החלק העשרים מן השכר המולן, וכן בעד כל שבוע או חלק מן השבוע שלאחריו – תשולם כעשירית מן השכר שהולן. בנוסף לכך ישולמו הפרשי הצמדה בעד התקופה שמן המועד המיועד לתשלום השכר ועד למועד תשלומו בפועל – בתוספת של חמישית הסכום הכולל של השכר שהולן וכן הפרשי הצמדה על כל חודש מאותה התקופה. 
חישוב פיצויים בעת הלנת שכר

הלנת שכר – עבירה אזרחית
מבחינת החוק – הלנת שכר הינה עבירה אזרחית ואינה פלילית. המשמעות היא דיון בכך בבית הדין לענייני עבודה – ויש לצפות לעונש בדמות פיצויים כספיים, ולא מאסר או כליאת המעסיק בפועל או על תנאי. יחד עם זאת, יכול להיות שהמעסיק עבר על חוקי הפלילים תוך כך, וכדי להבין מהן העילות האפשריות לתביעת המעסיק, יש לפנות לעורך דין דיני עבודה בגין הפרה של דיני העבודה וחוקי המס למשל. 

ניכוי מן השכר והעברת סכומים
מעסיק שניכה משכרו של עובד סכומים בהתאם לסיף 25 לחוק הגנת השכר כמו למשל תשלומים שוטפים עבור קופת הגמל, יעביר סכומים אלו לייעודם בתוך שלושים ימים מן היום שבו השכר הולן. העונש בגין עבירת אחריות קפידה יכול להיות מחצית הקנס אשר קבוע בחוק העונשין משנת 1977, ואילו מדובר על נסיבות מחמירות – יגבה כפל קנס. אילו המעסיק ניכה משכרו של עובר סכומים שבניגוד לסעיף 25 לחוק, הדין הוא מחצית מן הקנס שקבוע בסעיף 61א´-3 בחוק העונשין. 


עורכי דין לסיום יחסי עובד-מעביד
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לסיום יחסי עובד-מעביד. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חישוב פיצויי הלנת שכר
סגור